Van ‘Buy’ naar ‘Build’

Aan het woord: Jeroen Cnossen (Vakbladen.com)

Auteur: David HuijzerVakmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
Van ‘Buy’ naar ‘Build’

De afgelopen tijd was Vakbladen.com vooral in het nieuws door de overnames die het bedrijf deed. Na al het ‘kopen’ is het nu tijd om te ‘bouwen’. Mede daarom werd Jeroen Cnossen onlangs aangesteld als uitgeefdirecteur.

Cnossen verdiende zijn sporen in de uitgeefbranche vooral in de wereld van kranten en magazines. Zijn loopbaan voerde hem langs Cebuco, Tubantia, het AD en uiteindelijk naar PCM waar hij directeur marketing werd. Zijn interesse lag vooral in de transitie van print naar digitaal, of beter gezegd, van print naar crossmediaal. Daarom besloot hij in 2008 verder te gaan als zelfstandig mediaconsultant.

De afgelopen tien jaar hield hij zich vooral bezig met klussen die op het snijvlak van business en uitgeven lagen, bij zowel dagbladuitgevers als uitgevers van magazines. Toen hij bij Vakbladen.com aanklopte om eens te kijken of daar wellicht een leuke klus zou liggen, bleek uit de gesprekken dat er aan meer dan een klus behoefte was. De uitgeverij was inmiddels flink gegroeid door allerlei acquisities en men kon een ervaren mediaman goed gebruiken om leiding te gaan geven aan de volgende stap.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen