Herstructurering Hearst: minder print, meer online

Personele gevolgen

04-07-2018PublieksmediaHerstructurering Hearst: minder print, meer onlineDe consequenties van de reorganisatie na de overname van G+J door Hearst worden duidelijk:  meer online, minder print. Carolien Vader sprak daarover met CEO Luc van Os.

Uitgever Luc van Os over de gemaakte keuzes: “We maken als organisatie een ruk naar een meer digitaal georiënteerde uitgeverij. We hebben genoeg kennis in huis op het gebied van print en met de komst van de nieuwe titels is die kennis alleen maar toegenomen. Maar daar ligt niet onze toekomst. Dus we willen de kennis op print temperen, zodat er ruimte komt voor interne kennis op het gebied van online en social media.”

Ontslagen bij Vogue en Glamour
Van Os vertelt dat dit proces zich de afgelopen jaren ook al binnen Hearst Netherlands heeft afgespeeld. En dat de shift van focus nu ook wordt uitgerold binnen de voormalige G+J titels: Vogue, Glamour, National Geographic, JAN, Quest. De consequenties zijn het ontslag van verschillende medewerkers. Vogue verliest 8 collega’s, bij Glamour zin dat er 5. Ook bij ondersteunende afdelingen verdwijnen er banen, 19 in totaal. Verder verwisselen 38 mensen intern van functie.

Lees hier het hele interview bij BladenDokter

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen