BNR maakt jury Dutch Podcast Awards bekend

Omroep start met dagelijks Podcast Uur

13-07-2018Educatieve media | Nieuwsmedia | Publieksmedia | VakmediaBNR maakt jury Dutch Podcast Awards bekend

Met het bekendmaken van de vakjury van de eerste Dutch Podcast Awards wordt een volgende stap gezet om het fenomeen podcast groter te maken in Nederland. De vakjury heeft een belangrijke rol, want naast de stem van het publiek weegt het oordeel van de vakjury mee in de uiteindelijke uitslag.

 
Vakjury
Alle grote stakeholders uit de media, reclame, tech, commercie en podcastindustrie nemen zitting in de jury van de eerste Dutch Podcast Awards. De vakjury bestaat uit de volgende experts uit de media, de techscene, reclamewereld en de podcastindustrie:
 
Wilbert Mutsaers (Spotify), juryvoorzitter
Gert-Jaap Hoekman (NU.nl)
Michiel Veenstra (NPO 3FM, NPO3)
Rachid Finge (Google)
Elger van der Wel (media-expert)
Joep van der Laan (Mindshare)
Mirjam van Zuidam (NRC)
Ruud de Wild (NPO Radio 2)
Giel Beelen (Veronica, Talpa Radio)
Marianne Zwagerman (media-expert, spreker)
 
Dutch Podcast Awards
Op 25 mei lanceerde BNR als initiatiefnemer van de Dutch Podcast Awards met de openstelling van de longlistpagina het gehele proces. Alle makers en luisteraars van podcast konden en kunnen hun favoriete drie podcasts insturen via de website. Inmiddels zijn er meer dan duizend aanmelders binnengekomen, wat aangeeft dat de populariteit van het medium nog altijd groeit. De longlist sluit zodra de stempagina wordt geopend (in de week van 16 juli) en de nominees per categorie bekend worden gemaakt.
 
BNR start met dagelijks Podcast Uur
De Dutch Podcast Awards worden uitgereikt op 3 september. Op die dag start het eerste Nederlandse dagelijkse podcastprogramma op de radio: BNR Podcast Uur, waarin de beste podcasts van BNR en daarbuiten worden gecureerd. BNR Podcast Uur is vanaf 3 september elke werkdag tussen 14.00 uur en 15.00 uur te horen op BNR Nieuwsradio.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Uitgeven in eigen beheer
inct.easyread: Uitgeven in eigen beheer
Prijs: € 4,99
Uitgevers kunnen zo maar een prachtboek over het hoofd zien. En een auteur die zelf uitgeeft houdt meer over. Selfpublishing is populair, maar succesvol uitgeven is niet eenvoudig. Om een (e-)boek uit te geven heb je inderdaad niet meer per se een...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen