DDMA biedt Social Maturity test aan

Meten hoe social-volwassen een organisatie is

11-09-2018Educatieve media | Nieuwsmedia | Publieksmedia | VakmediaDDMA biedt Social Maturity test aan

DDMA (Data Driven Marketing Association) heeft de Social Maturity Test vernieuwd. De online test geeft inzicht in hoe volwassen organisaties zijn qua social marketing, waar kansen liggen en hoe zij het doen ten opzichte van concurrenten in de markt. Er wordt onder andere gekeken naar verantwoordelijkheid, kennis, tooling, KPI’s, data, privacy, ethiek, contentcreatie, service, sales en branding.
 

Vergelijking met de markt

Deelnemers aan de Social Maturity Test krijgen inzicht op welk niveau hun organisatie acteert op de onderwerpen organisatie, data en activiteiten. Tegelijkertijd ontvangen zij direct inzicht hoe zij presteren ten opzichte van de markt.
 

Social marketing en zakelijke doelstellingen

De DDMA Commissie Social Marketing heeft de Social Maturity Test ontwikkeld om organisaties te helpen bij het verder professionaliseren van hun social marketing. Het hoofddoel is om de mate waarin social marketing bijdraagt (of gaat bijdragen) aan het realiseren van zakelijke doelstellingen te vergroten. Middels de test ontdekken organisaties hoe zij presteren op misschien wel hét belangrijkste digitale kanaal.
 
Meer bij de DDMA.
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen