Karin van Gilst in nieuwe directie BNNVARA

Voormalig directeur Weekbladpers maakt overstap

11-09-2018Karin van Gilst in nieuwe directie BNNVARAKarin van Gilst en Gert-Jan Hox vormen met ingang van 1 november a.s. de nieuwe directie van BNNVARA. De Ledenraad van de omroep heeft unaniem ingestemd met de voordracht van de Raad van Toezicht.
 
Karin van Gilst  verdiende haar sporen in de uitgeverij en de cultuur. Ze was zakelijk directeur van het Stedelijk Museum Amsterdam, directeur van Weekbladpersmedia (uitgever van o.a. Vrij Nederland, Opzij en Happinez) en werkte bij Wolters Kluwer, VNU en Sanoma. Ze begon haar carrière als journalist en was onder meer hoofdredacteur van het weekblad Intermediair. Van Gilst: ‘Juist nu zijn het tijden voor het geluid van BNNVARA, de omroep met een sociaal, maatschappelijk profiel. Scherp, actueel en inhoudelijk ijzersterk. Ik verheug me erop om daar op strategisch niveau verder invulling aan te geven.'
 
Gert-Jan Hox werkt sinds 2015 als Senior Vice President bij Talpa Global. Daarvoor was hij als oprichter van productiebedrijf De Haaien verantwoordelijk voor vernieuwende series als ‘Van Moskou tot Magadan’, ‘Van Moskou tot Moermansk’ en ‘Wereldkampioen van Afrika’. Eerder was hij onder andere Hoofd Televisie bij René Stokvis Producties en lid van de Raad van Toezicht van de KunstRai. Hox: ‘Ik kijk ernaar uit om het prachtige merk BNNVARA te verscherpen met spraakmakende en vooruitstrevende content op alle platforms. Een stevig toekomstperspectief staat daarbij voortdurend voorop.’
 
Wanda van Kerkvoorden, voorzitter Raad van Toezicht BNNVARA: ‘We zijn trots en zeer verheugd dat we bestuurders van het kaliber van Karin en Gert-Jan hebben weten aan te trekken. Karin is een zeer ervaren bestuurder met journalistieke roots, die heeft bewezen slagvaardig te kunnen opereren in organisaties met complexe publiek/private belangen en veel stakeholders. Gert-Jan is van oorsprong programmamaker en heeft als leidinggevende aan internationale teams ruime ervaring met het uitbouwen van programma’s op diverse platforms. Hij brengt de kennis mee om ons sterke merk verder te laden. Met hun visie en hun verbindende eigenschappen zijn Karin en Gert-Jan de aangewezen personen om BNNVARA, met wiens missie en waarden zij zich zeer verbonden voelen, een onderscheidende rol te laten blijven spelen in het veranderende medialandschap.’

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Dossier e-books publiceren
inct.easyread: Dossier e-books publiceren
Prijs: € 7,99
Digitaal lezen wint nog steeds aan populariteit. Daarom is het logisch om een boek (ook) digitaal uit te geven. Bij het maken publiceren en verkopen van een digitale publicatie moeten veel keuzes gemaakt worden. Wij zetten de zaken op een rij.  
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen