Cosmo krijgt nieuwe hoofdredacteur

Josephine Kay van Wayne Parker Kent naar Hearst

14-09-2018Cosmo krijgt nieuwe hoofdredacteurVanaf tien september is Josephine Kay hoofdredacteur van COSMO. Ze volgt Anne Marije de Vries Lentsch op, die Hearst Agency gaat leiden. Opmerkelijk: Kay was werkzaam bij online uitgever Wayne Parker Kent.

Kay was tot voorkort hoofdredacteur van de online titel BEdrock, uitgegeven door Wayne Parker Kent. Daarnaast verdiende zij haar sporen bij onder meer Glamour.nl, Vogue.nl en Nmsbl.nl: een flink track record dus als het gaat om online uitgeven. Interessant is dat 'traditionele' partijen in staat zijn de jongere online garde binnen te halen. Al eerder maakt Femmetje de Wind de overstap van WPK naar Audax.

Luc van Os, CEO van Hearst Nederland: "Met haar digitale achtergrond en bewezen journalistieke kwaliteiten past Josephine uitstekend binnen onze versnelling naar een meer digitaal georienteerde uitgeverij."
Kay: "'Ik kijk ernaar uit om print en digitaal nog meer met elkaar te verbinden binnen Cosmopolitan. Het crossmediale merk staat als een huis, de sterke basis is gelegd. Nu is het aan mij om dit verder uit te breiden en Cosmopolitan klaar te stomen voor de toekomst."

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen