De digitale krant: nieuwe wijn vraagt om nieuwe zakken

Nieuwsmedia tussen digitale en traditionele lezer

Auteur: Paul ZeebregtsNieuwsmedia
voeg toe aan mijn kennisbank
De digitale krant: nieuwe wijn vraagt om nieuwe zakken

De mens is van nature nieuwsgierig. We willen niet alleen weten wat er gebeurt, maar ook wie, waar, wanneer en waarom. Niet voor niets zijn deze ‘vijf W’s’ van de journalistiek het bestaansrecht van de krant. Daarom is het vreemd dat de digitale krant, juist nu de wereld steeds sneller en kleiner wordt, lezers nog niet aan zich weet te binden. Dat kan alleen als krantenuitgevers komen tot een model waarbij zij de toekomst omarmen, zonder het verleden los te laten.

Het lastige van innovatie bij de krant is dat uitgevers momenteel nog een tweesporenbeleid moeten voeren. Millenials (‘de jeugd’) hebben wel interesse in het nieuws, maar niet in papier. Tegelijkertijd wil de klassieke krantenlezer het papier niet loslaten.


Deze informatie is exclusief voor leden

Onbeperkt toegang 

Je kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Aanmelden

Login

Je bent al lid en kunt alle artikelen van inct onbeperkt lezen en downloaden als pdf.
Login




Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen