New Skool Media en PiTE Media vormen nieuw mediabedrijf binnen motormarkt

Joint venture: MotorNL

28-09-2018PublieksmediaNew Skool Media en PiTE Media vormen nieuw mediabedrijf binnen motormarktNew Skool Media en PiTE Media bundelen hun krachten in een nieuw mediabedrijf: MotorNL. In MotorNL worden de mediamerken MOTO73, Classic&Retro, Motor.nl, Promotor, Mega MotorTreffen en Promotor Reizen geëxploiteerd en verder (multimediaal) ontwikkeld.

In de strategische samenwerking MotorNL bieden New Skool Media en PiTE Media een nog betere aansluiting op de informatiebehoefte van motorrijders. Beide uitgeverijen brengen in MotorNL de mediatitels MOTO73, Classic&Retro en Promotor onder, evenals het event Mega MotorTreffen en de reisaanbieder Promotor Reizen.

De nieuwe organisatie wil met kwalitatieve content de verschillende groepen motorrijders informeren, inspireren en activeren. Alle medewerkers van de merken MOTO73, Classic&Retro en Promotor Reizen komen in dienst van het nieuwe mediabedrijf. De abonnees van genoemde printtitels blijven hun blad uiteraard ontvangen. De voornaamste verandering zal zichtbaar zijn op het online platform Motor.nl, waarop abonnees toegang tot exclusieve artikelen, reportages en video’s zullen krijgen. Daarnaast biedt de site nieuwe (online) producten en diensten.

"New Skool Media is zeer verheugd met deze samenwerking. Het biedt de prachtige motormerken die we hebben een springplank richting versnelde multimediale ontwikkeling en een versterking van onze positie binnen de motormarkt”, aldus Erwin van Luit, CEO van New Skool Media.

"PiTE Media heeft nooit een geheim gemaakt van haar ambitie een grote mediaspeler te willen worden binnen de motormarkt. Die ambitie zit in onze bedrijfsnaam: print, internet, TV en events. Door het samenvoegen van de toonaangevende mediatitels ontstaat dat nu", zo vindt Nick Glättli, Managing Partner van PiTE Media.

De opzet van de Joint Venture is door New Skool Media aan haar ondernemingsraad voorgelegd.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen