Auteurs nemen aandeel in Uitgeverij Pluim

Uitgeverij voert schrijverscoöperatie in

22-10-2018Auteurs nemen aandeel in Uitgeverij PluimDe Nederlandse en Vlaamse schrijvers die publiceren bij de dit jaar opgerichte uitgeverij Pluim krijgen aandelen. Op 18 oktober is officieel Schrijverscoöperatie Pluim opgericht. Via de schrijverscoöperatie zijn schrijvers aandeelhouder van de uitgeverij.

Volgens directeur Mizzi van der Pluijm onderstreept dit initiatief dat nieuwe tijden zijn aangebroken. ‘De auteur staat bij ons centraal. Dat zeggen meer uitgeverijen, maar recente gebeurtenissen in het boekenvak tonen aan dat auteurs in de praktijk speelbal van de eigenaren zijn. Uitgeverij Pluim wil er geen twijfel over laten bestaan om wie het allemaal draait.’ Inmiddels heeft de uitgeverij met 37 Nederlandse en Vlaamse schrijvers, waaronder Hanna Bervoets, Ellen Deckwitz, Dimitri Verhulst, Joris Luyendijk, Roos Schlikker, Jaap Scholten, P.F. Thomése, L.H. Wiener en Bert Wagendorp, de afspraak dat hun nieuwe boek verschijnt bij Pluim.

De schrijverscoöperatie heeft als aandeelhouder geen invloed op het dagelijkse beleid van Uitgeverij Pluim. Ze kunnen wel beslissen over eigendomsbeheer, investeringen en het benoemen van de directie. Het bestuur van Schrijverscoöperatie Pluim bestaat uit Dimitri Verhulst en Lieke Marsman.


 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen