Keesing neemt belang in Elevate Labs

Focus op braintainment en brainhealth

22-10-2018Keesing neemt belang in Elevate Labs

Keesing Media Group, bekend van de puzzelbladen, neemt een belang in het bedrijf Elevate Labs uit San Francisco, ontwikkelaar van o.a. de meer dan 20 miljoen keer gedownloade braintrainingapp Elevate. Elevate Labs is wereldwijd een van de top-3 app ontwikkelaars op het vlak van apps voor braintraining en -health. De Elevate-app werd in 2014 uitgeroepen tot de ‘App of the Year’ door Apple, in navolging van onder andere Instagram en Periscope.
 
Beide bedrijven zullen intensief samenwerken, waarbij Elevate Labs ook specifieke apps voor Keesing zal ontwikkelen. Keesing krijgt toegang tot de ontwikkel- en marketingkracht en het technologische platform van Elevate Labs. Naast Keesing heeft de bekende Silicon Valley-investeerder Sequoia Capital een belang in Elevate Labs. Ook krijgt Keesing door deze samenwerking toegang tot de Amerikaanse markt.
 

“Onze digitale ontwikkeling komt met deze deelneming in een geweldige stroomversnelling”, zegt Philip Alberdingk Thijm, CEO van Keesing Media Group. “We hebben nu toegang tot één van de beste app ontwikkelaars van Silicon Valley. Dit geeft ons de kans om heel snel toepassingen op de markt te brengen die kwalitatief top zijn en sterk gepersonaliseerd kunnen worden, één van de handelsmerken van Elevate Labs. Onze toekomst ligt juist op dat vlak: gepersonaliseerde toepassingen waarmee mensen hun hersenen kunnen kraken, ofwel voor de fun ofwel omdat ze met training bij de tijd willen blijven. De funfactor geeft toegang tot de jongerenmarkt, terwijl brainhealth juist in een vergrijzende bevolking veel mogelijkheden voor ons biedt”, aldus Alberdingk Thijm.
 
De CEO benadrukt dat Keesing een breed georiënteerd bedrijf blijft, waarbij ook de huidige puzzelboekjes in de toekomst een belangrijke rol spelen. “Consumenten willen digitaal én print. De beleving van een gedrukt boekje heeft voor veel mensen iets magisch”, stelt hij. Keesing’s groeistrategie richt zich naast digitalisering, op het uitbreiden van printvolumes via overnames en op het inspelen op specifieke trends zoals kleurboeken voor volwassenen en educatieve spelvormen voor kinderen.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen