Alle motorfietsgegevens voor de professional bijeen

CarTalk International en MOTO73 lanceren MotoBase

23-10-2018VakmediaAlle motorfietsgegevens voor de professional bijeen

Dataprovider CarTalk International en New Skool Media, uitgever van MOTO73, lanceren per 1 januari 2019 de motorfietsendatabase MotoBase. Hiermee kan de motorfietsenbranche data opvragen, variërend van commerciële, onderdelen- en RDW-data.
 
De vraag naar een hoogwaardige en rijke database met motorfietsgegevens groeit enorm en er was tot op dit moment nog geen complete database beschikbaar. Na onderzoek bij een aantal partijen zoals verzekeringsmaatschappijen en onderdelenleveranciers, zijn we i.s.m. MOTO73 na veel research tot deze rijke en kwalitatief hoogwaardige database gekomen. Met MotoBase kan een bedrijf op basis van een kenteken de verschillende datavelden opvragen.

 
Ieder bedrijf kan zelf bepalen welke functionele data het waardevol acht. MotoBase is onafhankelijk en werkt proces ondersteunend. Ieder bedrijf heeft behoefte aan weer andere datasets of slechts onderdelen van de bepaalde datasets. De klant kan dus zelf bepalen welke dataset het wil ophalen. De data wordt beschikbaar gesteld in verschillende formats en berichten, zoals Rest/Json, SOAP en bestandsleveringen. 

Kosten- en tijdsreductie

MotoBase heeft naast de commerciële data van Moto73 ook de beschikking over alle relevante informatie van de RDW en technische specs. Door de samenstelling en gebruik van deze datasets kunnen bedrijven veel sneller tot het gewenste resultaat komen en dat scheelt veel tijd, dus ook geld. Naast het snel realiseren van een resultaat, kunnen de bedrijven deze data verder meenemen in hun workflow processen.
 
De samenwerking met New Skool Media brengt veel voordelen met zich mee. De bedrijven kunnen op deze manier hun hele proces omtrent het verwerken en beheren van de motorfietsen op een snelle en solide manier beheren, waarvan tijdswinst en dus kostenreductie de grootste voordelen zijn. Denk hierbij ook aan onderdelenhandelaren en verzekeringsmaatschappijen waarvoor het bepalen van de juiste uitvoering een absolute must is.
 
“CarTalk International is momenteel zwaar aan het uitbreiden in het aantal soorten data en het beschikbaar stellen hiervan, denk hierbij ook aan caravan- en camperdata en de ontwikkeling van een real-time taxatietool. Zodra deze data ook geïntegreerd is in onze systemen, zullen wij deze ook beschikbaar gaan stellen. CarTalk International is mede door de samenwerking met New Skool Media, hard op weg om de meest complete en uitgebreide mobiliteit dataprovider te worden”, aldus Maarten Slagtveld, Managing director van CarTalk International.
 
Eddie de Vries, hoofdredacteur van MOTO73: “We zijn verheugd dat onze jarenlange inzet in het stelselmatig bijhouden van data van motorfietsen nu vruchten afwerpt in een commerciële context. Het spreekt voor zich dat we daarin volharden en we de samenwerking met CarTalk in de toekomst wellicht intensiveren in een zoektocht naar nog betere dienstverlening.”

Foto Giorgio de Angelis via pexels.com

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen