Boerenzoon Haank wil vakblad De Boerderij van ondergang redden

Samen met New Skool Media

07-11-2018VakmediaBoerenzoon Haank wil vakblad De Boerderij van ondergang redden

Derk Haank is weliswaar met pensioen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan: volgens De Gelderlander is Haank in onderhandeling met Reed Business om het agrarische fonds over te nemen.


In dat fonds zitten naast de bekende titel De Boerderij ook titels als Agrarisch Dagblad en Pluimveehouderij. Reed Business wil niet reageren op de geruchten, maar geeft wel aan dat de 'strategische opties' onderzocht worden.
De Gelderlander laat daarentegen Haank aan het woord:  "Er hebben meerdere partijen geboden”, zegt Haank, "We zijn in de finale onderhandelingen. Het zou teleurstellend zijn als het niet rond komt. Ik verwacht dat alles binnen een paar weken is ondertekend."
De overname zal, volgens Haank, geen reorganisatie of ontslagen tot gevolg hebben. 


Haank zou de overname samen doen met Cor Jan Willig, eigenaar van New Skool Media. Beide media-professionals zijn boerenzonen. Willig blijkt als eerste te zijn benaderd door Reed Business om de interesse te peilen en Willig heeft daarna contact gezocht met Haank.
"Het gegeven dat ik boerenzoon ben en een band heb met De Boerderij zou niet genoeg reden zijn voor de overname”, zegt Haank. "Voor een beursgenoteerd bedrijf als Reed Business is het landbouwplatform - waarin geen groei zit - onaantrekkelijk. Wij gaan niet op de beurs. Het is waar dat het aantal agrariërs afneemt. Maar wij denken dat deze krimp minder sterk is dan verwacht. Met nieuw elan denken wij op lange termijn dit agrarische cluster in stand te houden."

Lees het artikel bij De Gelderlander  



Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen