Op onderzoek naar innovatieve ideeën in de boekensector

Tijdens Urban Books Special in De Zwijger

09-11-2018PublieksmediaOp onderzoek naar innovatieve ideeën in de boekensectorDe boekenwereld is springlevend, maar staat ook onder grote druk. Pakhuis De Zwijger, centrum voor innovatie en debat in Amsterdam, organiseert een discussieavond over innovatieve ideeën voor de toekomst van het boek. Er zijn gesprekken met uitgevers, schrijvers, lezers en boekenwurmen over de toekomst van het boek als medium.
 
Sprekers zijn onder anderen:
Milou Klein Lankhorst. De Correspondent geeft sinds 2014 boeken uit, op papier en als e-book, denk aan de bestseller ‘Gratis geld voor iedereen’ van Rutger Bregman. Als uitgever houdt Milou Klein Lankhorst zich bezig met het hele proces: van het prille idee tot de promotie. Hoe ziet zij de meerwaarde van het boek voor De Correspondent?

Esther Scholten. Leesplezier bevorderen, ontmoetingen creëren en het Nederlandse boek promoten. Dat is waar CPNB (Stichting Collectieve Promotie voor de Nederlandse Boek) voor staat, bekend door campagnes als de Boekenweek. Wat is er volgens adjunct-directeur Esther Scholten nodig om iedereen aan het lezen te krijgen?

Saskia Goldschmidt. Niet afwachten tot de PR machine op gang komt, maar zelf je PR oppakken, hoe doe je? Saskia Goldschmidt, schrijver en ondernemer nam het heft in eigen hand en maakte ter promotie van haar recente boek ‘Schokland’ een echte filmtrailer, met als doel een jongere doelgroep te bereiken.

Roel van den Sigtenhorst. Bibliotheken profileren zich steeds vaker als multifunctionele locaties voor educatie, kennisdeling en sociale activiteiten. Als Hoofd Volwassenen bij OBA is Roel van den Sigtenhorst constant bezig met deze veranderende rol van het boek en hoe deze er in de toekomst uit gaat zien.

Robbert Hak. Duizenden audioboeken in één app, dat is Storytel. Zo kan je naar zoveel boeken luisteren als je maar wilt. Robbert deelt hun ideeën.

Jasper Henderson. Lebowski Publishers – een innovatieve uitgeverij die zich richt op spraakmakende fictie, vergeten meesterwerken, actuele nonfictie en urban culture – mag o.a. Saskia Noort en Astrid Holleeder tot hun auteurs rekenen. Welke kansen en uitdagingen ziet Jasper als hoofdredacteur Nederlandse Fictie voor het boek als medium?
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen