The Correspondent heeft 2,5 miljoen dollar nodig

Crowdfunding moet internationale versie mogelijk maken

14-11-2018NieuwsmediaThe Correspondent heeft 2,5 miljoen dollar nodig

De Correspondent wil ook in het engels gaan verschijnen: The Correspondent. Om dit mogelijk te maken is een crowdfundingsactie gestart. Doel: 2,5 miljoen dollar.


De uitbreiding naar het engels taalgebied is volgens oprichter Rob WIjnberg van belang omdat ons nieuws eigenlijk geen grenzen kent. "Om dieper inzicht te krijgen in hoe de wereld werkt, en hoe we haar vooruit kunnen helpen, is grensoverstijgende journalistiek dus belangrijker dan ooit. De opwarming van de aarde, de productie van ons eten en de groeiende invloed van kunstmatige intelligentie houden zich nu eenmaal niet aan landsgrenzen. Zoals belastingontwijking, handelsverdragen en politieke bewegingen dat ook niet doen. Uitvindingen, algoritmes en sociale media evenmin."

"Als we erin slagen The Correspondent van de grond te krijgen, willen we ons platform allereerst uitbreiden met een team van Engelstalige correspondenten.
Deze correspondenten kunnen overal ter wereld gevestigd zijn en zullen net als onze Nederlandse correspondenten een thema verslaan.
Ze worden dus geen verslaggever van een land (‘correspondent VS’ of ‘correspondent Zuid-Afrika’), maar van grensoverstijgende ontwikkelingen (bijvoorbeeld ‘correspondent Verduurzaming’ of ‘correspondent Kunstmatige Intelligentie’). Je kunt hun journalistiek volgen in het Engels. De belangrijkste verhalen willen we ook vertalen naar het Nederlands.
Met deze nieuwe collega’s willen we samenwerkingen opzetten om ook onze Nederlandse verhalen te verrijken."

Prijsmodel: Choose what you pay
"Om zo toegankelijk en inclusief mogelijk te zijn, hebben we The Correspondent een revolutionair nieuw prijsmodel gegeven: choose what you pay. Je mag de prijs van het lidmaatschap zelf bepalen.
Daar hebben we voor gekozen omdat het onmogelijk is een ‘eerlijke’ prijs voor een wereldwijd platform te bepalen – en we net zo betaalbaar willen zijn voor een lid uit Bogota of Lagos als voor een lid uit Berlijn of New York."

De crowdfundingsactie loopt een maand, tot 14 december 2018. Als het streefbedrag gefhaald wordt, start The Correspondent in het voorjaar van 2019.  De teller staat bij het publiceren van dit artikel op iets meer dan € 76.000,-

Meer weten

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen