Nominaties Mercurs 2018 bekend

38 genomineerden in 8 categorieën

15-11-2018Nominaties Mercurs 2018 bekendDe jury heeft zich gebogen over een recordaantal inzendingen voor de Mercurs 2018. In totaal zijn 38 nominaties in 8 categorieën toegekend voor de 21ste editie van de Mercurs, de belangrijkste jaarprijzen van de magazine mediabranche. Tevens heeft de jury besloten tot uitreiking van de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines.
 
Op 13 december worden de winnaars van de Mercurs bekendgemaakt in het DeLaMar Theater in Amsterdam. 
 

Nominaties MERCURS 2018 (op alfabetische volgorde)

 
Mercur Reportage van het Jaar
LINDA.tv / Eetstoornissen: Maskers af / Mood for Magazines
Quest / Gratis geld! / Hearst Netherlands
Quote / Zuidassafari / Hearst Netherlands
See All This / 99 geniale vrouwen in de kunst / See All This International
Vrij Nederland / Picture Perfect / WPG Media
 
Mercur Artdirection van het Jaar
Esquire / Hearst Netherlands
FD Persoonlijk / FD Mediagroep
See All This / See All This International
Winq /  Media MANsion
 
Circle Media Group Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
Astrid van der Hulst & Irene Smit / Flow / Sanoma Media
Iebele van der Meulen / LINDA.wonen, LINDA.mode, LINDA.man en L’HOMO / Mood for Magazines
Jossine Modderman / LINDA.nieuws.nl,  LINDA.tv / Mood for Magazines
Olivier Heimel / Runner’s World, Bicycling / Hearst Netherlands
Sander Schimmelpenninck / Quote / Hearst Netherlands

Aldipress Mercur Introductie van het Jaar
Blendle Audio / Blendle
Donald Duck voor blinde kinderen / Donald Duck Weekblad / Sanoma Media Netherlands
Quote Talks / Quote / Hearst Netherlands
Saar / Snippet Media
Royal Wedding Issue / Vogue / Hearst Netherlands
 
Mercur Belofte van het Jaar
Jacklynn Gerritsen / Libelle en Margriet / Sanoma Media
Nieke Mulder / Vogue / Hearst Netherlands
Onno den Hollander / Quote / Hearst Netherlands
Wendy van der Jagt / Glamour / Hearst Netherlands
 
Mercur Cover van het Jaar
eej! magazine / eej! magazine
Helden Magazine / Helden Media
LINDA.meiden Zomerboek / Mood for Magazines
Santos / Thomas Rap
Volkskrant Magazine Design-nummer / De Persgroep
 
PostNL Mercur Partnership van het Jaar
&C en Etos / Oh Baby / &C Media
Bicycling en Alpecin  / De rit van je leven / Hearst Netherlands
Kidsweek, Ouderenfonds en PostNL / Kerstkaarten voor ouderen / Young & Connected
National Geographic en organisaties tegen plasticvervuiling  / #stopmetplastic / Hearst Netherlands
Quote, Players United en Spieren voor Spieren / Voetbalwedstrijd Spieren voor Spieren / Hearst Netherlands
 
Mercur Magazinemerk van het Jaar
Autoweek / Sanoma Media
Flow / Sanoma Media
LINDA.meiden / Mood for Magazines
Psychologie Magazine / WPG Media
Quest / Hearst Netherlands

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen