Ervaren uitgevers met achtergrond in de agrarische sector kopen agricluster

Haank, Willig en Van Os werken samen in: Doorakkeren

15-11-2018VakmediaErvaren uitgevers met achtergrond in de agrarische sector kopen agriclusterMisset Uitgeverij is een nieuw opgerichte onderneming waarin Doorakkeren BV een meerderheidsbelang en Reed Business BV een minderheidsbelang heeft. Doorakkeren BV is een samenwerking tussen de uitgevers Derk Haank (voormalig CEO Elsevier en Springer Nature), Cor Jan Willig (oprichter New Skool Media) en Luc van Os (CEO Hearst).

De voorgenomen acquisitie betreft de uitgeefactiviteiten en bijbehorende producten, diensten en evenementen van Boerderij, Boerderij Vandaag, Pluimveehouderij, Groenten & Fruit, Trekker, Traktorpool, Future Farming, All About Feed, Dairy Global, Pig Progress, Poultry World en de sales en marketing activiteiten voor Dacom. Alle betrokken 140 medewerkers treden in dienst bij Misset Uitgeverij BV.

RELX Group en Reed Business BV zijn van mening dat de marktleidende uitgeefactiviteiten van het agrarische media portfolio uit Doetinchem beter passen bij een nieuwe eigenaar met een primaire focus op agri media.
Misset Uitgeverij is voornemens om de huidige activiteiten voort te zetten en nieuwe kansen te ontplooien. Voor Haank en Willig, beiden boerenzoon, heeft de overname ook een persoonlijk tintje.

Derk Haank: “We zijn heel blij met deze voorgenomen transactie, omdat we geloven in het belang van vakinformatie nu en in de toekomst. Het agricluster beschikt daarbij over een unieke positie met een sterke band met haar doelgroep en kenniscentra.”
Cor Jan Willig: “Supertrots om aan de slag te kunnen gaan met een team dat de meest toonaangevende titels binnen de agrarische sector uitgeeft. Ik kijk uit naar het verkennen van nieuwe activiteiten en samenwerkingen”.
De voorgenomen verkoop verloopt volgens de gebruikelijke overlegprocedures met de Ondernemingsraad van Reed Business BV.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen