Het Financieele Dagblad verkozen tot European Newspaper of the Year

Het nieuwe concept en design van het FD vallen in de prijzen.

30-11-2018Nieuwsmedia | VakmediaHet Financieele Dagblad verkozen tot European Newspaper of the Year

Het FD mag zich een jaar lang European Newspaper of the Year noemen. De internationale jury prijst het FD voor de overzichtelijke lay-out en de verscheidenheid in verhaalvormen, met gebruik van infographics. 


Speciale aandacht besteedt de jury aan de manier waarop het FD online en print combineert: “Een voorbeeldmodel voor Europese kranten.” Het FD vernieuwde begin september alle printuitgaven inclusief het weekendmagazine FD Persoonlijk.

De European Newspaper Award is in het leven geroepen om de uitwisseling van nieuwe concepten en ontwerpen van Europese nieuwsmedia te stimuleren. In totaal namen 182 kranten uit 25 landen deel aan de wedstrijd. Het FD won de titel in de categorie landelijke dagbladen.

“We begonnen in augustus 2017 aan dit project met de ambitie de beste krant in het digitale tijdperk te maken”, zegt hoofdredacteur Jan Bonjer van Het Financieele Dagblad over de prijs. “Natuurlijk ben je nooit klaar met zo’n exercitie, maar deze prijs is een mooie aanleiding om even stil te staan bij het succes van het nieuwe FD.”

Sinds 10 september 2018 verschijnt het zalmroze FD in een handzaam formaat met een gewijzigd inhoudelijk concept en een nieuwe vormgeving, zowel doordeweeks als in het weekend. FD Persoonlijk werd onlangs genomineerd voor de Mercur Artdirection van het Jaar.
Als lovende woorden zich vertalen in een groeiende oplage mag dat een succes heten: het FD passeerde onlangs de grens van 90.000 betalende abonnees wat een groei van ruim 12% betekent t.o.v. voorgaand jaar.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Dossier e-books publiceren
inct.easyread: Dossier e-books publiceren
Prijs: € 7,99
Digitaal lezen wint nog steeds aan populariteit. Daarom is het logisch om een boek (ook) digitaal uit te geven. Bij het maken publiceren en verkopen van een digitale publicatie moeten veel keuzes gemaakt worden. Wij zetten de zaken op een rij.  
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen