Printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com samen verder

Peter Luit wordt de nieuwe uitgever

03-12-2018VakmediaPrintindustrie, printmedianieuws en blokboek.com samen verder

De online vaktitels titels voor de printindustrie, printmedianieuws en blokboek.com gaan vanaf 1 januari 2019 verder binnen één uitgever. De titels behouden hun zelfstandigheid. De nieuwe eigenaar wordt Peter Luit.

Gezamenlijk bereiken de vaktitels jaarlijks via de twee websites zo een 40.000 bezoekers uit de printmedia in Nederlandstalig Benelux en met de twee wekelijkse nieuwsbrieven ca. 5.000 lezers.


De signatuur van beide titels is verschillend. Printmedianieuws brengt dagelijks achtergronden trends en analyses over en door de printindustrie naar betalende lezers. Een jaar abonnement kost 95 euro. Blokboek.combrengt kort inspiratienieuws over de print en (crossmediale) communicatie-industrie.
Peter Luit ziet een goede toekomst voor de twee krachtige online titels: ‘De grafische industrie heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld naar een crossmediale (print)industrie. Daar hoort ook een eigentijdse opzet van vaknieuws bij. Met diepgang voor lezers die er oprecht in geïnteresseerd zijn (printmedianieuws) en inspiratie in de volle breedte (blokboek.com). We zien dat er een grote behoefte is aan zowel breedte als verdieping. Steeds meer nieuwe, jonge mensen betreden deze arena en die bedienen we op eigenwijze van informatie waar ze iets mee kunnen.’

Oprichter van Blokboek.com, Marco den Engelsman, blijft betrokken bij de nieuwe opzet. Maar wel in een nieuwe rol. ‘Mijn taak zal vooral promotioneel en creatief zijn. Ik voorzie een grote behoefte aan maatwerk content in tekst, beeld en video. Daar kunnen we als titels echt een groot verschil in blijven maken.’

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen