Persgroeptitels lanceren: ‘De Ochtend Show to go’

Online show via site en app

04-12-2018NieuwsmediaPersgroeptitels lanceren: ‘De Ochtend Show to go’ Sinds een aantal weken hebben het AD, Brabants Dagblad, BN DeStem, de Gelderlander, ED, PZC, Tubantia en de Stentor getest met een nieuw online format: De Ochtend Show to go. Vanaf maandag 3 december is De Ochtend Show to go elke werkdag tussen half 8 en half 10 te zien op de site en in de app en ook via de social media-kanalen van de genoemde media.
 
De Ochtend Show to go is een online show waarmee men in een ruim een kwartier helemaal bijbent en mee kan praten bij de koffieautomaat. In een ontspannen sfeer nemen twee presentatoren door wat er speelt en laten ze zien wat online het bekijken waard is. Dit doen zij in wisselende samenstelling, met experts en bijzondere gasten in de studio en met verslaggevers van de regionale titels van de Persgroep. 
 
De Ochtend Show to go wordt gepresenteerd door een mix van hele ervaren presentatoren en nieuw talent. Jörgen Raymann is al bijna twintig jaar op tv en Lucille Werner wordt voor eeuwig gelinked aan Lingo maar deed en doet zoveel meer. Hidde van Warmerdam begon ooit bij AT5, presenteerde voor SBS6 en maakte voor het AD en de regionale titels shows, rond de grote wielerkoersen, de Olympische Winterspelen in Korea en Panenka, en het voetbalpraatprogramma met Sjoerd Mossou.
 
Yora Rienstra is cabaretière die met haar theatershows door Nederland tourt en presenteerde vier jaar bij NPO Radio 2 en is nu al een paar jaar een van de vaste gezichten van het BNNVARA programma Rambam. Fien Vermeulen is bekend als Qmusic radio presentatrice en is sinds kort ook te zien als vaste tafelgast bij RTL Late Night. Roel Maalderink is televisiemaker en presentator. Hij was verslaggever bij de KRO-NCRV, PowNed, AVROTROS en RTL5. Voor het AD maakt hij Roel in de Regio en de spraakmakende internetserie Voxpop.
 
Naast TV, radio en dagbladen is online video niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Online video blijft stormachtig groeien op de sites van het AD, Brabants Dagblad, BN DeStem, de Gelderlander, ED, PZC, Tubantia en de Stentor. Allard Besse, hoofdredacteur de Stentor: “We voegen er nu een live-programma aan toe. Wat dit programma onderscheidt van alles wat je op televisie ziet, is dat De Ochtend Show to go héél Nederland covert. Wij hoeven ook geen verslaggevers van Amsterdam of Hilversum het land in te sturen om nieuws te halen, want die van ons leven en wonen er. Zij weten écht wat er speelt.”
 
Hans Nijenhuis, hoofdredacteur AD: “Een livestream in de ochtend, waar we onze bezoekers ook kunnen wijzen op wat er in de loop van de dag allemaal nog aan komt, is weer een manier om onze journalistiek onder de aandacht te brengen bij zoveel mogelijk Nederlanders. Ik heb er enorm veel zin in en deze nieuwe show past in de transformatie die we doormaken: We waren een krant. We werden een krant met een site en app. En langzaam maar zeker veranderen we in een krant met een site en een digitale zender.”
 
Officiële livegang van De Ochtend Show to go staat gepland voor medio januari 2019.
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen