McDonald's gaat aan leesbevordering doen

Exclusief boekje bij Happy Meal

McDonald's gaat aan leesbevordering doen
23 januari 2019 McDonald's Nederland geeft klanten voortaan de keuze uit een speeltje of een leesboekje als cadeautje bij een Happy Meal. Zo wil de fastfoodketen lezen stimuleren bij kinderen en ouders. Lees verder

Blink wint met Saga de NOT Innovatie Awards juryprijs

Lesmodules voor activerende geschiedenislessen

Blink wint met Saga de NOT Innovatie Awards juryprijs
23 januari 2019 Uitgeverij Blink is  in de prijzen gevallen tijdens de tweejaarlijkse NOT Innovatie Awards uitreiking. De lesmodules van Saga voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs ontving de Innovatie Awards juryprijs. Eerder werd al bekend dat... Lees verder

Alcarta Online wint NOT Innovatie Award 2019

Publieksprijs voortgezet onderwijs

Alcarta Online wint  NOT Innovatie Award 2019
22 januari 2019 Alcarta online is de winnaar van de NOT Innovatie Award 2019. De gratis online atlas won de publieksprijs in de categorie voortgezet onderwijs (VO). De Innovatie Awards 2019 werden vandaag op de NOT 2019 uitgereikt aan de meest vernieuwende initiatieven... Lees verder

CPNB kijkt terug naar 2018

Best verkochte en meest uitgeleende boeken

CPNB kijkt terug naar 2018
22 januari 2019 Sinds 1997 maakt de stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek bij de start van het nieuwe jaar de CPNB Top 100 bestverkochte boeken bekend en sinds 2015 de CPNB Top 100 meest uitgeleende boeken. De CPNB presenteert tegelijkertijd de... Lees verder

Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren viert 20jarig bestaan

16000 titels met meer dan 4,5 miljoen pagina's

Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren viert 20jarig bestaan
22 januari 2019 In 2019 is het twintig jaar geleden dat de Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren (DBNL) is opgericht. DBNL is een digitale collectie van teksten die behoren tot de Nederlandse letterkunde, taalkunde en cultuurgeschiedenis van de vroegste tijd...

Het bereik van printmagazines blijft stabiel

Top 5 gedomineerd door Sanoma

Het bereik van printmagazines blijft stabiel
21 januari 2019 Veel magazines in de categorieën opinie, culinair en Reis & Recreatie zien hun bereik stijgen. Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor 2018-IV die op onlangs is gepubliceerd. Lees verder

Overstappen op https

Surfen moet veiliger

Overstappen op https
Steeds meer sites gaan over op https – de beveiligde versie van het standaard webprotocol –, waaronder inct. Waarom is het voor uitgevers belangrijk om deze stap ook te maken?   De afkorting HTTPS staat voor Hyper Text Transfer... Lees verder

‘Van uitzendkracht tot eigenaar in anderhalf jaar’

Piero Stanco over Kluitman, overnames en het belang van lezen

‘Van uitzendkracht tot eigenaar in anderhalf jaar’
Voor mijn eerste interview van 2019 reis ik af naar Alkmaar. Net voor de feestdagen kwam daar het nieuws vandaan dat Uitgeverij Kluitman overgenomen zou gaan worden door BBNC in Amersfoort. Dat vraagt om een nader gesprek met directeur/eigenaar Piero... Lees verder

Dicht op de klant, ook als het er (honderd) duizenden zijn

Met marketing automation klanten zo relevant mogelijk benaderen

Dicht op de klant, ook als het er (honderd) duizenden zijn
Aandacht is schaars en dus waardevol, dat is bekend. Als uitgever kun je een beetje van die aandacht claimen door relevant te zijn, door te weten wat de klant wil of nodig heeft. Niet de klant in het algemeen, maar zo individueel mogelijk. Bij grote... Lees verder

Een bestseller in eigen beheer

Hoe 'I love happy cats' België veroverde

Een bestseller in eigen beheer
Anneleen Bru heeft een missie: de relatie tussen mens en huiskat moet beter. Daarvoor moeten mensen beseffen dat een kat geen pluizig minimensje is, maar eigen kattenwensen heeft en een eigen manier van communiceren. Haar belangrijkste wapen op die... Lees verder

Hoe zet je een project voor gegevensanalyse op?

Data-analyse is een tool voor elke uitgeverij

Hoe zet je een project voor gegevensanalyse op?
Er zijn verschillende redenen waarom ook een kleinere uitgeverij de behoefte kan hebben om iets met data-analyse te doen: er is een praktisch, kwantificeerbaar probleem waarvan duidelijk is dat het met een gedegen analyse opgelost kan worden, of er zijn... Lees verder

Elke uitgever kan een datastrategie ontwikkelen

De juiste vraag telt, niet de hoeveelheid data

Elke uitgever kan een datastrategie ontwikkelen
Big data alleen voor big companies? Hoeft niet. Kleinere uitgeverijen beschikken weliswaar over minder gegevens dan grote uitgeefconcerns en ze hebben minder ervaring met het opzetten van data-analyseprojecten, maar toch is ook voor hen gegevensanalyse... Lees verder

Partner van inct: Freshbits

Online tools for publishers

Partner van inct: Freshbits
Freshbits biedt online tools voor de moderne uitgeverij. Met goed vindbare webshops, online tijdschriften voor professionals en digitale leeromgevingen ondersteunen wij u bij de verkoop, promotie en distributie van uw content. Lees verder

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws

Meld je aan voor de inct.nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het allerlaatste uitgeefnieuws
Altijd op de hoogte van het nieuws in de uitgeverij? Meld je dan aan voor de inct.nieuwsbrief: iedere donderdag al het nieuws van de week; één keer per maand een nieuwsbrief met alle andere artikelen over trends en ontwikkelingen. Lees verder

inct easy.reads

lees je slim

inct easy.reads
Voor wie snel kennis wil opdoen over hot topics in uitgeven & media: inct.easyreads. Gratis voor leden, voor niet-leden zijn een aantal titels los verkrijgbaar zoals onder meer Dossier e-books & Dossier Tijdschriftmarketing. Lees verder

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:

Onze partners 2018

inct wordt mede mogelijk gemaakt door:
inct kan niet bestaan zonder de bijdrage van onze partners. Wij stellen ze hier graag aan u voor: Lees verder

Lid van inct worden?

Een must voor wie het uitgeefvak serieus neemt

Lid van inct worden?
inct is het kennis en informatienetwerk voor uitgeefexperts. Leden van inct hebben onbeperkt toegang tot alle vakkennis die een professional nodig heeft. Meer weten? Lees verder

Uw bedrijf kan hier staan

Maximale exposure

Uw bedrijf kan hier staan
Hier kunt u laten zien wie u bent en wat u doet aan uitgevend Nederland en Vlaanderen. Dit blok is een link naar een pagina over uw bedrijf waarin u alles kunt vertellen. Vanaf € 10,00 per dag! Meer weten? Lees verder