De Persgroep draait eerste programmatic campagne met gegarandeerde impressies

22-12-2014NieuwsmediaDe Persgroep draait eerste programmatic campagne met gegarandeerde impressies

De Persgroep Nederland is de eerste uitgever in de Benelux die geautomatiseerd een digitale advertentiecampagne met gegarandeerde impressies kan uitleveren (Programmatic Guaranteed), zonder dat daarbij een veiling aan te pas komt. Deze via Programmatic Guaranteed ingekochte campagnes hebben dezelfde snelheid- en efficiëntievoordelen als andere automatisch ingekochte campagnes, maar bieden daarnaast ook zekerheid voor de adverteerder, omdat impressies gegarandeerd uitgeleverd worden.

Met programmatic buying kunnen adverteerders via zogeheten Trade Desks automatisch digitale advertentieruimte kopen. Binnen een online veiling kunnen zij real time besluiten voor welke prijs zij een impressie willen kopen, op basis van het online gedrag van consumenten. De adverteerder met het hoogste bod mag van de impressies gebruikmaken.

Met Programmatic Guaranteed kunnen adverteerders tegen een vaste prijs inventory bij de Persgroep reserveren, buiten de veiling om. Ofwel, Programmatic Guaranteed ingekochte campagnes krijgen dezelfde prioriteit als campagnes die op een reguliere manier verkocht worden. De adverteerder is er dus zeker van dat hij de gewenste impressies uitgeleverd krijgt.


Voordelen Programmatic Guaranteed
Adverteerders kunnen met Programmatic Guaranteed profiteren van de volgende voordelen:
- de inventory wordt automatisch gereserveerd;
- de creatie wordt automatisch ingeladen;
- de uitlevering van impressies is gegarandeerd;
- de mogelijkheid om dynamisch de creatie te optimaliseren;
- de facturatie geschiedt automatisch.

Succesvol getest
De Persgroep heeft Programmatic Guaranteed getest met campagnes van mediabureau Omnicom Media Group en Netflix. Bij beide campagnes zijn de impressies succesvol en volledig automatisch ingeboekt en uitgeleverd.
Christel van den Hazel, Directeur Advertising, de Persgroep Nederland: “Onze ambities op het gebied van programmatic buying zijn groot. Wij zijn weliswaar later gestart maar kunnen nu grote stappen maken. Het feit dat wij nu Programmatic Guaranteed realiseren bewijst dat we met het hele team goed op stoom zijn.”
 

Download artikel




Reageren