Paul Jansen: De Telegraaf wordt meer inhoud, minder vorm

31-08-2015Nieuwsmedia

Afgelopen vrijdag schoof Paul Jansen, de nieuwe hoofdredacteur van De Telegraaf, aan bij de talkshow van Eva Jinek. Daar gaf hij al een beetje aan hoe de krant zich onder zijn leiding moet gaan ontwikkelen.



Volgens Jansen blijft De Telegraaf een actiekrant maar zal de toon meer op inhoud dan op vorm gericht zijn. Daarmee zal de koers onder Jansen dus gaan afwijken van zijn voorganger Sjuul Paradijs. Jansen wil wel dat De Telegraaf een rol blijft spelen in het maatschappelijk debat: "wij zullen soms een schop uitdelen en altijd blijven agenderen"
Jansen ziet vooral online nog grote uitdagingen voor De Telegraaf. Online zou volgens hem vooral het snelle nieuws moeten bevatten terwijl de krant er voor de verdieping moet zijn. De twee redacties, site en krant, moeten dan ook nauwer gaan samenwerken.

Opvallend is dat Jansen wil dat De Telegraaf gezelliger en optimistischer wordt, een breuk met de barricaden-retoriek die de afgelopen jaren de boventoon voerde.
Organisatorisch moet Jansen ook nog acties gaan ondernemen. Er zouden nog 40 mensen weg moeten en Jansen zou zelf nog een 30-tal redacteuren willen vervangen door nieuwe mensen.



Dwarsdenkers & Friskijkers

inct.spiratie 2015: voor uitgevers die het van een andere kant willen bekijken

Tot 1 oktober a.s.early bird korting

www.inctspiratie.nl




 

Download artikel




Reageren