Vier regionale krantenuitgevers bundelen advertentiekracht

04-01-2016Nieuwsmedia

BDUmedia, NDC Mediagroep, Media Groep Limburg en Holland Media Combinatie vormen vanaf 1 januari 2016 één loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale dagbladen: ProMille Media.



Per 1 februari worden de huis-aan-huiskranten van de betreffende uitgevers hieraan toegevoegd. Daarnaast worden op korte termijn de online merken opgenomen in het portfolio.
ProMille Media is het nieuwe gezicht voor mediabureaus en nationale adverteerders die de kracht van regionale dagbladen en huis-aan-huiskranten willen benutten voor hun campagnes. Met uitzondering van NDC Mediagroep maakten de afzonderlijke uitgeverijen eerder deel uit van Wegener Media Nationale Verkoop.


Volgens de uitgevers zijn lokale en regionale media, in een medialandschap dat zich kenmerkt door massa en schaalvergroting, bij uitstek geschikt om specifieke doelgroepen binnen geografisch bepaalde gebieden te bereiken met de juiste boodschap. ProMille Media moet adverteerders het gemak en de expertise bieden om in die doelgroepen het beste resultaat te bereiken.

ProMille Media brengt een groot aantal regionale en lokale nieuwsmerken samen onder één dak, namelijk Dagblad van het Noorden, Friesch Dagblad, Leeuwarder Courant, Limburgs dagblad, Dagblad de Limburger, Barneveldse Krant, Noordhollands Dagblad, De Gooi- en Eemlander, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant en Leidsch Dagblad.
Tot de huis-aan-huiskranten behoren onder andere Kanaalstreek, Nieuwsblad Geldermalsen, Witte Weekblad en Peel & Maas.

Download artikel




Reageren