​Bonnier Magazines & Brands verkoopt puzzelmagazine portfolio aan Keesing

Keesing breidt Europese positie verder uit

23-02-2018Publieksmedia​Bonnier Magazines & Brands verkoopt puzzelmagazine portfolio aan KeesingBonnier Magazines & Brands verkoopt z’n puzzelmagazine portfolio aan de Nederlandse puzzeluitgever Keesing Media Group, die met deze acquisitie z’n positie op de Zweedse markt verder uitbouwt. De verkoop omvat alle puzzelmagazines en -merken van Bonnier, die in dit segment marktleider is in de Zweedse markt. Naar verwachting wordt de verkoop in de lente afgerond.

"Puzzelmagazines zijn fantastisch en we zijn er trots op dat we ze vele jaren geproduceerd hebben. De markt voor puzzelmagazines heeft echter weinig raakvlakken met de rest van ons sterke portfolio waardoor synergievoordelen ontbraken", zegt Lars Dahmén, CEO voor Bonnier Magazines & Brands. "Toen de marktleider op puzzelgebied ons benaderde, hebben we er dan ook voor gekozen om daarop in te gaan. De verkoop stelt ons in staat om meer te investeren in strategische initiatieven die ons bedrijf verder vooruit helpen: digitale ontwikkeling en nieuwe services en producten die gebaseerd zijn op onze sterke merken. Ik vind het erg prettig dat onze puzzeltitels een solide thuisbasis vinden bij een bedrijf met een bewezen track record waar dit type content de core business is."

"Bonnier is een gevestigde naam onder puzzelliefhebbers in Zweden en Keesing zal deze mooie merknaam met trots en respect behandelen", aldus Philip Alberdingk Thijm, CEO van Keesing Media Group. "Deze acquisitie is een prachtig voorbeeld van de manier waarop Keesing z’n positie op de Europese puzzelmarkt wil versterken."

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen