BBNC Uitgevers neemt uitgeverij Kluitman over

Merknaam blijft behouden

11-12-2018BBNC Uitgevers neemt uitgeverij Kluitman over

BBNC Uitgevers is de nieuwe eigenaar van Uitgeverij Kluitman. BBNC neemt per 1 januari 2019 de aandelen in de oudste, onafhankelijke kinderboekenuitgeverij van Nederland over van eigenaar Piero Stanco.
 
BBNC vertegenwoordigt Kluitman al bijna twee jaar in Nederland op het gebied van sales, waardoor de twee bedrijven elkaar al goed kennen. Het samengaan van Kluitman met BBNC was dan ook een logische stap. ‘De aankoop van Kluitman past perfect bij onze toekomstvisie,’ aldus BBNC-directeur Arend Meijboom.
 

De naam Kluitman blijft bestaan

Kluitman is bij het publiek de bekendste uitgeverij van Nederland met een breed scala aan sterke merken. Bijna iedereen is opgegroeid met de boeken van de Kameleon, Koen Kampioen, Kippenvel, Heksje Lilly en Bobbi, om nog maar niet te spreken van de talloze AVI-boeken waar kinderen mee leren lezen en klassiekers zoals Pietje Bell, Dik Trom en Kruimeltje. De naam Kluitman zal blijven bestaan en onder die naam zullen ook, net als in de afgelopen 154 jaar, gewoon de nieuwe kinder- en jeugdboeken blijven verschijnen.

Synergievoordelen

BBNC staat bekend om haar creatieve, trendy cadeauboeken en haar servicegerichtheid naar de boekhandel. Verwacht wordt dat de overname tot flinke synergievoordelen zal leiden, omdat beide bedrijven zullen profiteren van de wederzijds aanwezige kennis.

Toekomst

Kluitman-directeur Piero Stanco, die na de overname voorlopig aanblijft als adviseur, heeft alle vertrouwen in de nieuwe eigenaar van Kluitman. ‘In BBNC vond ik een partner die de toekomst van Kluitman kan waarborgen en op basis van haar geschiedenis deze mooie uitgeverij verder kan uitbouwen.’
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen