Quest wint Mercur Magazinemerk van het jaar

Negen Mercurs 2019 uitgereikt

14-12-2018PublieksmediaQuest wint Mercur Magazinemerk van het jaar

Quest is de winnaar geworden van de Mercur Magazinemerk van het Jaar, Jossine Modderman (LINDA.nl) is de Hoofdredacteur van het Jaar en het wereldmerk Flow (Sanoma Media) winnaar oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines.


Tijdens de 21e uitreiking van de Mercurs In het DeLaMar Theater in Amsterdam werden negen Mercurs uitgereikt, dé vakprijzen in de magazine mediabranche. Nieuw dit jaar zijn de PostNL Mercur Partnership van het Jaar en de Aldipress Mercur Introductie van het Jaar. Bij de Mercur Partnership worden succesvolle commerciële samenwerkingen beloond, er kwamen veel inzendingen binnen voor deze categorie. ‘Oh Baby’ van &C en ETOS heeft de primeur van deze nieuwe Mercur.
Verrassende en inspirerende noviteiten had de jury te beoordelen voor de andere nieuwe categorie, Mercur Introductie van het Jaar. De inzendingen waren zeer divers, het sympathieke initiatief Donald Duck voor blinde kinderen is de eerste winnaar.


 
Volledige uitslag

  • Mercur Artdirection van het Jaar: Esquire (Hearst Netherlands)
  • Mercur Reportage van het Jaar: ‘Picture Perfect’ - Vrij Nederland (WPG Media)
  • Mercur BeLOFte van het Jaar: Onno den Hollander - Quote (Hearst Netherlands)
  • Aldipress Mercur Introductie van het Jaar: Donald Duck voor blinde kinderen - Donald Duck Weekblad (Sanoma Media)
  • Mercur Cover van het Jaar: Volkskrant Magazine - Designnummer (De Persgroep)
  • PostNL Mercur Partnership van het Jaar: ‘Oh Baby’ - &C en ETOS (&C Media)
  • Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines: Flow (Sanoma Media)
  • Circle Media Group Mercur Hoofdredacteur van het Jaar: Jossine Modderman - LINDA.nl (Mood for Magazines)
  • Mercur Magazinemerk van het Jaar: Quest (Hearst Netherlands)

 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen


inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen