De Kloof - acht literaire radiomonologen

Podcast voor de donkere dagen

17-12-2018PublieksmediaDe Kloof - acht literaire radiomonologen

Verwacht kerstavond, om middernacht: De Kloof, acht literaire podcasts met als thema de kloof in de breedste zin van het woord. Geschreven door Alfred Birney, Babs Gons, Derek Otte, Nina Polak, Marja Pruis, Roos van Rijswijk, Georgina Verbaan en Pieter Waterdrinker, en geïnterpreteerd en bewerkt door regisseurs Hanneke Hendrix en Niki Padidar.

Op NPO Radio 1 brengt Nooit meer slapen van maandag 24 december tot en met woensdag 2 januari 2019 iedere dag om middernacht een nieuwe monoloog plus een interview met de schrijver ervan.
 
Elke vertelling in De Kloof zet je op een ander spoor. In acht keer twaalf minuten verplaats je jezelf in de ander. Dus verlies je vooral, verbaas je, verruim je geest, verbreed je blik, verbind je kortstondig met het eveneens verwonderde brein van een Nederlandse auteur. Waag jij de sprong?
 

Het uitzendschema:
•             24 december: De andere kant van de straat auteur Babs Gons | acteur Manoushka Zeegelaar-Breeveld
•             25 december: De barricade auteur Roos van Rijswijk | acteur Rifka Lodeizen
•             26 december: Klokken onder water auteur Pieter Waterdrinker | acteur Derek de Lint
•             27 december: Tranen auteur Derek Otte | acteur Niels Gomperts
•             28 december: Hallucinair ritueel auteur Alfred Birney | acteur Jacob Derwig
•             31 december: Ritme auteur Georgina Verbaan | acteur Georgina Verbaan
•             1 januari: Karakter auteur Marja Pruis | acteur Jaap Spijkers
•             2 januari: Tot we rust hebben auteur Nina Polak | acteur Marieke Heebink

Totstandkoming

De monologen zijn geschreven in opdracht van het Nederlands Letterenfonds en het NPO-fonds en kwamen tot stand in samenwerking met AVRO-TROS, NTR, VPRO en NPO. De Kloof is een vervolg op Fluiten in het donker, drie edities met literaire hoorspelen: 2017, 2016, 2015.

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen