Lisette van Eijk nieuwe hoofdredacteur Vice Benelux

Verantwoordelijk voor alle Vice-merken

18-12-2018PublieksmediaLisette van Eijk nieuwe hoofdredacteur Vice BeneluxLisette van Eijk (33) is de nieuwe hoofdredacteur van VICE Benelux. Lisette is sinds 2013 werkzaam bij het bedrijf. Ze begon ooit als stagiair op de redactie, was content manager, managing editor en de afgelopen maanden interim hoofdredacteur. Ze gaat de redacties in Amsterdam en Brussel leiden en is verantwoordelijk voor alle negen digitale mediamerken van VICE Benelux: VICE.com, Broadly, Noisey, Munchies, i-D, VICE Sports, MOTHERBOARD, Tonic en VICE Money.
 
Lisette van Eijk: “Ik heb de afgelopen maanden al veel met onze redacteuren gepraat over wat we als VICE willen vertellen. We blijven natuurlijk doen waar we goed in zijn: een gids zijn voor het leven van jonge mensen met vermakelijke stukken en verhalen vertellen die een ander perspectief bieden op zaken als de lhbt+-gemeenschap, drugs of het studentenleven. Daarnaast willen we volgend jaar meer van ons laten horen over onderwerpen als geestelijke gezondheid, migratie, en online veiligheid en privacy. We vinden het belangrijk om deel te zijn van het gesprek over dit soort kwesties. We doen dat ook door deze verhalen op nieuwe manieren te brengen. Met onder andere meer video, audioartikelen en eigen podcasts.”
 
Sjoerd Raaijmakers, CEO VICE Benelux, voegt toe: “In 2019 blijven we proberen positieve verandering teweeg te brengen in het leven van jonge mensen met alle mogelijke vormen van content, op alle platformen waar jonge mensen zich bevinden. Lisette is hier de juiste persoon voor om de redacties in Amsterdam en Brussel te leiden.”

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen