‘Digitaal Vermogen’ eerste audioboek op Spotify

Denis Doeland geeft tips voor digital en marketing in gratis audioboek

07-01-2019‘Digitaal Vermogen’ eerste audioboek op SpotifyBusiness-hacker en oud-ID&T’er Denis Doeland lanceerde recent zijn nieuwe boek Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie. In dit boek legt de voormalig ID&T-er uit waarom de relatie met klanten en fans van levensbelang is voor bedrijven en artiesten. Ook deelt hij tips hoe die relatie te optimaliseren valt. Digitaal Vermogen is sinds kort het eerste Nederlandse audioboek op Spotify.
 
Onder meer dj’s Sam Feldt en Hardwell maken al gebruik van Doelands theorie. Andere cases uit het managementboek betreffen onder meer The New York Times, Talpa en Armin van Buuren.
 

Audioboek

Elke week verschijnen er twee hoofdstukken uit het boek op de streamingdienst: eentje op maandag en eentje op vrijdag. De teksten uit het boek worden ingesproken door Dave Albers. Inmiddels staan er 24 hoofdstukken op Spotify.
 
Denis Doeland: “Als growth-hacker zoek ik altijd naar nieuwe manieren om de fan-base van mijn opdrachtgevers te laten groeien. Zoals ik in mijn boek betoog, is het daarvoor nodig om alle relevante kanalen in te zetten. Zo valt er immers een relatie met fans en klanten op te bouwen. Daarom heb ik ervoor gekozen om de theorie uit het boek Digitaal Vermogen voor nog meer mensen bereikbaar te maken met dit gratis audioboek. Ik handel een beetje vanuit de open-source gedachte en wil zoveel mogelijk zo toegankelijk mogelijk maken.”
 
De digitale versie van het boek van Doeland is dan ook online te bestellen, volgens het ‘pay what you want’-principe.

Over Digitaal Vermogen

Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, is geschreven als handleiding om je business te ‘hacken’. Doeland wil de lezer helpen om bedrijfswaarde te vergroten, omzetten te verhogen en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Uitgangspunt hierbij is telkens de relatie-economie, een concept dat (net als de fanrelatie) uitgebreid aan bod komt in het boek.
 
De meeste voorbeelden in Digitaal Vermogen gaan over bedrijven, artiesten of merken in de sport-, media- en entertainmentindustrie, maar zijn vaak op allerlei industrieën van toepassing. Het boek is geschreven voor bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen die verantwoordelijk is voor marketing, business development, verkoop of innovatie binnen een organisatie, merk of festival. Zie voor meer informatie: digitaalvermogen.nu.

Over Denis Doeland

Denis Doeland (Utrecht, 1971) startte de eerste muziekactiviteiten van ID&T en hield zich bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online-activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Met zijn adviesbureau DDMCA helpt hij organisaties digitaal transformeren. Doeland is gastdocent bij diverse hogescholen en geeft gastcolleges aan verschillende universiteiten. Hij blogt voor blogs als Emerce, Marketingfacts, Adformatie, LiveScope, Sportnext, Digital Economics, Fast Moving Targets, Fanfiber, True en DJ Mag.
 

Download artikel




Reageren


Producten
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
inct.easyread: Sociale media voor uitgevers
Prijs: € 7,99
Welke sociale media zijn er, wat is hun nut voor uitgevers en hoe werk je ermee? Sociale media zijn overal. Voor sommige mensen zijn ze zelfs de belangrijkste of enige toegangspoort naar het internet. Je kunt de sociale media op verschillende manieren...
direct bestellen


inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
inct.easyread: Hoe ontwikkel je een bladformule?
Prijs: € 3,99
In een bladformule worden de basiskenmerken van een magazine beschreven. Wat wil een tijdschrift overbrengen en hoe gebeurt dat? Met die vaste formule proberen tijdschriften hun specifieke doelgroep aan te spreken. In deze inct.easyread wordt besproken...
direct bestellen


inct.easyread: Tijdschriftmarketing
inct.easyread: Tijdschriftmarketing
Prijs: € 4,99
Hoe bereik je de lezer met je tijdschrift? En hoe bind je hem of haar? Zijn er naast losse verkoop, abonnementen en advertenties nog meer inkomstenbronnen? Femke Leemeijer van Kantoor Fifty Four geeft antwoord op deze vragen, én meer.
direct bestellen