Nieuwssites groeien in dalende advertentiemarkt
Ruim een kwart van de reclamebestedingen aan online display-reclame ging in 2023 naar nieuws- en opinieplatforms.
Ruim een kwart van de reclamebestedingen aan online display-reclame ging in 2023 naar nieuws- en opinieplatforms.
De Federatie van Europese Uitgevers (FEP) verwelkomt de goedkeuring van het rapport over de bestrijding van betalingsachterstanden bij handelstransacties door het Europees Parlement. In het rapport wordt voor de boekensector een uitzondering gemaakt op betalingstermijnen.
Om transparantie binnen influencermarketing te vergroten, en problemen zoals sluikreclame tegen te gaan, komen brancheverenigingen DDMA, bvA en de Stichting Reclame Code met een certificaat en openbaar register genaamd; ‘Certified by Influencerregels.com’.
Lucien Brouwer is door de Raad van Toezicht van de Nederlandse publieke omroep per 1 juli benoemd tot bestuurder van de NPO. Brouwer gaat zich bezghouden met de verdere verschuiving naar on demand en online mediagebruik en de uitbouw van de platforms NPO Start en NPO Luister.
Nedag Uitgevers, uitgever van het Nederlands Dagblad en magazine De Nieuwe Koers, maakt bekend vorig jaar een nettowinst geboekt te hebben van ruim 360.000 euro. De winst is ongeveer 4 keer zoveel als over 2022
Martijn Bennis gaat aan het eind van dit jaar persbureau ANP verlaten als Algemeen Directeur. Na zeven jaar vindt hij het tijd om zijn horizon weer verbreden.
DPG Media lanceert vandaag BusinessWise. Dit nieuwe mediamerk voor het bedrijfsleven combineert actualiteit met persoonlijke ontwikkeling, met duiding door vooraanstaande experts uit het bedrijfsleven. BusinessWise zet daarbij vooral in op audio en video.
Met een stijging van 5% ten opzichte van 2022 zijn de bestedingen aan digitale advertenties in 2023 blijven groeien. De Online Ad Spend Study 2023 (hier te downloaden) die Deloitte in opdracht van VIA uitvoerde,maakt dit jaar ook veel andere opvallende ontwikkelingen zichtbaar.